tirsdag, mars 10, 2009

Tirsdag

Som den skjema-freaken jeg er, begynte jeg ettermiddagen med å lage delmomentskjema. Er ikke like flink å bruke skjemaer som å lage dem, men dette skal være så oversiktlig at det funker som hjelp i treningen.

Kjørte noen repetisjoner i parkeringstunnellen. Frida var litt lite intens i starten, så jeg kjørte litt brytekamp som belønning for utgangsstilling, og da var hun i gang.

1. økt: Musematte
Brukte Tone m/godbitpose som avstandsbelønning, og tramp på musematte på vei mot meg. Jeg sto 1 meter fra musematta mens Tone sto på lengre avstand. Ble litt for mange repetisjoner, for intensiteten på vei mot musematta dalte, og de to siste gangene slurvet hun med å trampe, og kom inn til meg i stedet. Tror ikke jeg kan kjøre flere enn tre repetisjoner når jeg trener på akkurat dette.

2. økt: Fri ved fot
Tone var dommer og kommanderte. Jeg klikket underveis, men det er kanskje på tide å kjøre hele lineføringer nå (og heller kjøre med avstandsbelønning). Men jeg har ikke trent noe særlig med kommandant før, så det var greit å begynne et sted. Jeg greide å gå uten å snuble, og Frida gikk greit, men havnet bak en gang.

3. økt: Flyt på utgangsstilling
Tone fungerte som "dommer" og ramset opp kommandoer mens jeg kjørte frivillig innkomst fra front. Brukte stoppeklokke og kjørte 1 minutt. Fikk ikke nøyaktig antall, men var ca 12-15 repetisjoner. Frida var overhode ikke berørt av forstyrrelsene, men hadde noen unødvendige tenkepauser, vet ikke helt hvorfor hun trenger disse.

Når jeg kom hjem kjørte jeg en ny musematteøkt der jeg hev godbitene bak henne. Fikk tydeligere tramp, og hun har belønningsforventning bakover, men tror kanskje jeg må jobbe mer med dette hjemme før jeg bruker figurant igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar