mandag, juni 01, 2009

Oppsummering etter andre samling

Det viser ser at det ikke lønner seg å slurve med grunntreningen (jeg er sjokkert). Det som er saken, er at Frida lærer nye ting sinnsykt fort. Har jeg fått forsterket en adferd en eller to ganger, så er den der på reportoaret. Dette har gjort at jeg har trodd at jeg kan kjøre raskt gjennom flyttrening og stimuluskontrolltreningen. Det viser seg (og jeg er fremdeles like sjokkert) at det er stor forskjell på Frida når hun får styre alt selv, som f.eks å foreslå adferder, og når jeg styrer det hun skal gjøre. I sistnevnte situasjon er hun mye mer var for forstyrrelser, tåler mindre feiling og fryser (vil ikke løse ut fra posisjon) når hun blir usikker. Ergo er ikke grunntreningen god nok, og jeg må bare gjennom disse fasene.

Skikkelig nedtur, fordi jeg hadde forventninger om at jeg kunne kjøre hele øvelser ganske snart.

Kommer tilbake til hva vi trente på, og hva vi skal fokusere på i ukene framover, jeg må bare i tenkeboksen først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar