lørdag, januar 21, 2012

Doktortreningen fungerte

Torsdag var jeg i Kristiansund for å øyelyse Frida. Selv om hun hadde noen o-shit-det-er-en-dyrlege-øyeblikk (som bare varte noen sekunder), gikk hun raskt over i treningsmodus. Uten å spekulere for mye, konkluderer jeg med at treningen har hjulpet. Hjalp sikkert også at dyrlege Snøfall var en helt ukjent dyrlege som aldri har "gjort vondt" før. Enda bedre ble det da hun ble øyelyst fri.

Frida har forresten blitt storesøster. Hun tar oppgaven som jeg aldri hadde kunnet håpe på. Er rolig og tålmodig inne, og ute er hun med som støtte i en ny verden. Hun har også begynt å invitere til lek, og hun er glimrende i den rollen. Det eneste jeg må passe på er at hun bofser mer rundt blokka. I dag var det mange unger og folk med ski på beina utenfor blokka, og jeg må passe på at Fridusen ikke forteller valpisen at slike raringer er skumle.

Valpisen får få sitt eget innlegg senere.

1 kommentar: