fredag, oktober 29, 2010

På tide med nytt innlegg nå

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget, tror det er mest fordi jeg er lei av å se på neseprøveinnlegget. Jeg føler meg litt opprådd for tiden. Klikkertrenerkurset er avsluttet, jeg fikk opprykket til klasse 3, spesialsøkkurset er snart over. Når det blir så mange avslutninger kan det være vanskelig å sette seg nye mål. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å vente med å melde på til kl 3 til våren, men siden jeg har nesten alle øvelsene inne, tror jeg at jeg har bestemt meg for å starte 2. februar i Træffhallen. Jepp, det er mitt nye treningsmål.

Neseprøva er snart i boks, det eneste som gjenstår er å baklengskjede hele øvelsen. Så langt ser det ut som den blir veldig bra.

Frida har fått prøve seg på asfaltspor. Det gikk kjempebra, men det viser seg at hun også på asfalt trenger litt eldre spor (minst 40 min) for å gå bra. På ferske spor ruser hun fælt. Før vi dro i tunnellen kjørte vi et grusspor ute (i sterk medvind). Pia var figurant, og hun skulle legge lua si igjen som smeller. Det var sikkert litt kaldt der i stormen, så hun glemte å legge ned lua. Det ble en utrolig bra erfaring for meg, å gå et spor som jeg ikke visste hvor startet. Jeg tuslet bare rundt med frøkna, og plutselig slo hun nesa rett i bakken, tok en nittigrader og begynte å spore (og det er lenge siden vi har gått spor sist). Jeg hadde ikke engang sporsele på, bare en vanlig tursele, men Frida visste nøyaktig hva hun skulle. Noe sier meg at jeg må bli flinkere å bruke flere figger enn Pia, slik at ikke spor er ensbetydende med bare henne. Men det har sine fordeler at hun har et sånt forhold til Pias kroppslukt også (tror jeg), for når jeg skal gjøre det ekstra vanskelig (f.eks de første gangene på asfalt) kan det kanskje hjelpe å ha en ID-lukt hun er så gira på? Men jeg må suge meg på de andre i NRH-gjengen også, sånn at hun får flere erfaringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar