lørdag, juli 25, 2009

Trening på Averøya


Jepp, i dag ble jeg lurt med ut i distriktet. Hadde egentlig tenkt å ta en fridag og bare dille litt med agility. Men før jeg ante ordet av det satt jeg i en eller annen bil i retning Nordmøre. Når jeg tumlet meg ut av bilen, så jeg bare en gjeng skumle bruksfolk. De var heldigvis ikke så skumle som de så ut, puh.

Først hadde vi fellestrening, der vi ble kommandert rundt omkring. Veldig grei trening med forstyrrelser. Frida hadde en schæfer på hver side, noe hun taklet bedre enn forventet. Hun sank litt sammen når de ble kjeftet på, men vente seg til det.

Etter fellestreningen hadde vi en og en hund ute, og jeg benyttet muligheten til å bli kommandert av en fremmed (med nesten-fremmed publikum). Kjørte først fri ved fot. Måtte begynne på nytt et par ganger fordi jeg kluret med høyre-om-kommandoen (tenkte jo helt om). Så gjennomførte vi en hel fri ved fot, hvor Frida var helt super. Jeg derimot fikk kjeft fordi jeg gikk som en sjømann på landlov (skjente rett ut til siden istedenfor å gå rett frem) -må slutte å drikke før trening. Prøvde en gang til ca 5 meter rett frem. Det går bra bare man konscjentrjerej seg... :)

Etter fri ved foten kjørte vi dekk fra holdt, den satt. Jeg skulle belønne superbra, og la meg på bakken og lot henne gnafse godbiter av meg, men Frida lyste skuffelse! Hun ville heller ha pipeballen - må huske det videre.

Så var det stå under marsj, hvor hun dekket igjen. Vet ikke hvorfor jeg kjørte den øvelsen, visste jo at den var usikker. Må jobbe masse med ståen fremover.

Ble litt agility også, da. Frida synes det var gøy, har ikke gjort det siden i fjor. Hun husket alle hinderne (bortsett fra slalomen, den kan vi ikke enda), men ble så ivrig at hun rev flere hinder + hoppet over noen av vingene på hinderne, men det er jo bare for gøy, så jeg tar det ikke så tungt.

1 kommentar:

  1. Kjempe lurt å reise til et nytt sted med nye folk for å trene. KLIKK!

    SvarSlett