torsdag, juli 23, 2009

Mini-mini-trening

I dag ville jeg ikke legge lista for høyt i og med at villdyret var helt sløvt i går (prøvde meg på en økt i går kveld også, men hun la seg bare på ryggen, før vi fikk noen repetisjoner på "dø dramatisk").

Kjørte en økt med å sitte i utgangsstilling og vente. Dette er det en stund siden vi har gjort nå, og jeg så at jeg fikk variasjon i adferden (hun begynte å senke hodet eller flytte på seg, tre ganger forsøkte hun frivillig dekk) når deg gikk ca 10 sekund. Jeg måtte jo skjerpe meg med de frivillige adferdene, og har kjørt mye på det de siste månedene, så det er ikke så rart at hun prøver noe nytt når utgangsstillingen ikke "virker". Kommer til å fokusere en del på dette fremover.

Noen tok plutselig initiativ til fellesdekktrening, og vi slengte oss med der. Frida har hatt litt lett for å legge seg på skinka i disse dvale-tider. Når hun gjør det, feiler jeg henne og legger henne ned på nytt. Benyttet muligheten når vi var ferdige, og spurte Svein Tore om han kunne stå ved siden min med Chili, og kommandere henne i sitt og dekk (siden hun "gjennomskuer" fig. uten hund). Tror hun fulgte hans kommandoer ca tre ganger, ellers greide hun å la være. Men dette trenger vi å trene mer på!

Frida har forresten bursdag i morgen. Hun blir 3 år, og har begynt å bli skikkelig voksen. Skikkelig voksen, for de siste to dagene har hun stort sett bare tenkt på "voksenleker". Tror hun ønsker seg hannhund i gave i morgen, og både Felix og Lucas står høyt i kurs. Desverre har Frida en mamma som ikke bryr seg om hva hun ønsker seg, og tenker å gi henne en fin tur i gave istedet. Hvor hun kommer til å bli skuffet (enkelte skulle aldri hatt hund)... :O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar