tirsdag, mai 26, 2009

siste liten-trening

Har av en eller annen grunn gått vekk fra flyttrening, selv om Frida ble merkbart tryggere og mer gira av det. Når hun blir usikker mister hun farten, vil ikke løse ut av posisjon, tåler mindre feiling og alt som gjør meg frustrert.

Så i går tok jeg tak igjen. Trente masse på pangstart, først fra sitt, så fra dekk og stå. Mange repetisjoner, og naturligvis med pause mellom hver endring. Det var gøy for både hund og eier, Frida ble gira ihvertfall.

Så ble det en del repetisjoner på kjegla på nært hold. Hadde trent med fart tidligere på dagen, og det fungerte forsåvidt greit.

Når jeg kom hjem tok vi litt apporttrening for kveldsen. Brukte omvendtlokking, hver gang hun plukket opp apportbukken, kom neven med Vom og Hundemat fram. Kunne etterhvert legge biter foran henne uten at hun slapp, men måtte også fjerne noen igjen når hun feilet. Hun syntes jeg var litt vanskelig, og prøvde i perioder å kjøre sjarmtriksene i stedet (det er jo mye enklere), men tror hun liker apporttreningen. Hun blir skikkelig gira når jeg tar frem apportbukken, selv om hun helst ikke vil ha den i munnen (det er jo så vanskelig å sluke godbiter når hun har den greia i veien).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar