onsdag, mai 06, 2009

Fremadsending til kjegle + avstandskommando + burlek

Kjørte en økt med fremadsending til kjegle med stå, og belønning i utgangsstilling. Hun gjorde et par forsøk på å hoppe over stå'en, og komme direkte inn på plass, men da ble det ingen belønning. Måtte også ta meg i å slutte å "hjelpe" henne med kommando (da jeg egentlig ikke har kommando på dette ennå), og gå tilbake til at hun skulle ut mot kjegla frivillig for å få stå-kommando. Måtte vente en stund mens hun forsøkte seg på sitt og bli i utgangsstilling, men etter kanskje 1 minutt (føltes lenger, hadde ikke klokke) gikk hun ut frivillig. :) Har forresten jobbet lite med kjegle på avstand, venter til hun er knallsikker på kjegla, for hun har lett for å trave ut (voksne damer sparer på energien).

Trente litt på avstandskommando også, og kommer til å veksle mer mellom flyttrening og stimuluskontrolltrening der, tror kanskje det kan hjelpe på sikkerheten hennes. Stå fra sitt er svakeste kort, og jeg har fått påpekt at jeg ikke greier å si kommandoen på samme måte hver gang. Litt kjipt, for jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det.

Burleken går bra, må gå over til tøybur nå, så hun ikke skader seg på vei ut av buret. Tror ikke det er så lenge før jeg kan bruke det i trening.

1 kommentar:

  1. Flott at du har trent inn burleken, gleder meg til å se dere i aksjon på neste samling!

    SvarSlett