onsdag, april 15, 2009

Midnattstrening på stuegulvet

Etter en lang dag hvor det var lite aktivitet på Frida, kjørte vi en økt med å jobbe for kveldsmaten. Har flyt på plukk opp apportbukk, og formet nå fram at hun skulle snu seg mot meg etter at hun plukket opp bukken. Når hun gjorde det stabilt kjørte jeg 5 sitt på kommando, før jeg la fram apportbukken igjen. Idet hun plukket opp bukken og snudde seg mot meg, sa jeg sitt. Det gikk veldig bra (har tidligere hatt problemer med å få henne til å holde fast i sitt). Tror jeg lå på ca 70% vellykkete repetisjoner (hun testet innimellom ut om det funket å dekke istedenfor å sitte). Tenkte at når jeg først har fått inn en sånn kjede (hun fikk ikke klikk for frivillig adferd her), er veien kortere til å lage ny kjede: plukk opp+komme i utgangsstilling.

Artig økt (måtte bruke dyna mi som underlag, for det var sent på kvelden, og apportbukken bråkte så fælt når den landet på gulvet).

Skal jobbe videre med dette, og så må jeg jobbe videre med at jeg kan bevege hendene rundt apportbukken. Det gruer jeg meg skikkelig til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar