onsdag, mars 11, 2009

Musematte + test av øvelser

Irene, Pia og jeg møttes for å trene på en barneskole hvor det faktisk fantes en gressflekk. Vi belønner en del med ball, og da er asfalten litt hard for potene. Dessuten trenger jeg å trene mer på vått gress.

Vi tok først en felles økt, men den ble lite produktiv for min del. En hundeglad gutt kom bort og var veldig pratesjuk, og jeg fikk klikket litt for "ligg og bli mens fremmed gutt klapper". Etterpå kjørte vi en og en hund ute.

1. og 3. økt: musematte på avstand. 4x3x3 repetisjoner med maks drakamp. Økte avstanden raskt slik vi gjorde i helga, og det var fine repetisjoner. Kjørte ofte pause, da hun fort blir sliten av drakampen. Møtte selvfølgelig ødelegge med å kjøre fri ved foten etterpå, den falt helt sammen. :(

3. økt: stå under marsj. Skulle teste hvordan det gikk å kjøre hele øvelsen på ny plass (selv om vi hadde hatt en økt ute, har jeg aldri trent der før). Frida begynte med å falle ut i fri ved foten. Vi begynte på nytt, Frida var med og på min stå-kommando smalt hun ned i dekk. Den var veldig rask, men likevel... Trente noen stå under baklengs marsj, Frida var veldig opptatt av noen jenter som sto ved bilene våre (men hun sprang ihvertfall ikke ut for å jage dem). Fikk til slutt noen ok stopper.

Blir litt frustrert av at hun ikke "virker" på nye plasser. Ting jeg trodde var bankers, er ikke det likevel. Må jeg rett og slett bare finne nye treningsplasser hver gang? Og kjøre grunnferdigheter og delmomenter? Jeg har tydeligvis slurvet med generaliseringen.

Det positive er at drakampen funker som bare det, og hun går bananas over de nye pipeballene. Tidligere var godbiter mitt sikreste kort, men nå tenner hun mye mer på leik.

Når jeg kom hjem tok jeg ei lang økt med sitt, dekk og stå foran meg. Først frivillig og så på kommando. Bra intensitet og halen veivet hele veien. Hadde godbitene i hendene, så det var vel litt juks, men jeg ble ihvertfall i bedre humør.

1 kommentar:

  1. Du trenger ikke finne nye treningsplasser hver eneste gang, etterhvert går det lettere og lettere å trene på nye steder. Og jo bedre flyt du har på øvelsene, jo fortere går det :)

    SvarSlett