torsdag, mars 26, 2009

Første trening på en uke

Siden sist torsdag har det vært fullt kjør med andre ting, så Frida har bare trent triks for kveldsen sin. Det er kjekt å trene useriøse ting også, vi får trent på shapingferdigheter uten at jeg trenger å analysere alt opp og ned og i mente. Inspirasjon: http://www.silvia.trkman.net/

I tunnellen i dag begynte jeg å trene apport. Beveget meg bakover, så hun måtte følge etter for å gripe. Intensiteten hennes sank, og jeg kom etterhvert på at det å belønne med godbit der ikke var så lurt. Må kjøre drakamp på den neste gang. Jeg var ikke helt i slag, og følte at jeg ikke fikk til så mye, så Frida fikk ligge litt i bilen. Etterpå var vi figurant for en schæfer med møteproblemer, og Frida gikk rett i jobbmodus, klint inntil låret mitt med full kontakt hele tiden.

Når jeg kom hjem tok jeg en lang økt med apporten for å bruke opp resten av godbitene. Fokuserte på opptak denne gangen. Hun er flink å ikke slippe før hun har fått klikket (og når vi trener opptak funker det bra med godbiter). Frida har litt lett for å begynne å rygge når hun plukker opp apportbukken, men på slutten av økten snudde hun og tok noen skritt mot meg før jeg klikket (uten å rygge først).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar