søndag, juni 27, 2010

Treningsfokus

Treningsfokus er skikkelig i vinden for tiden, og det er jaggu meg bra. Jeg og frøkna har nemlig en liten krise i treningen vår. De siste månedene har vi nesten bare trent rundering og spor, og ellers hatt litt treningsfri. Så når vi begynte på igjen med lydighetstreningen, forventet jeg egentlig full sprut. Når frøkna sitt engasjement bare er så der, og attityden sier at dette er like spennende som oliven på glass, så må mor klø seg litt i hodet.

Jeg har kanskje vært bortskjemt, for Frida har alltid stilt opp med engasjement og vilje i treningene. Og jeg skal love at jeg har kunnet slurve med reglene for effektiv trening. Er det det som nå biter meg i rumpa? Straffes jeg nå for mye slurvetrening? Vel, om så er tilfellet skal jeg jobbe for å bli flinkeste jenta i klassen på effektiv trening.

Fokus fremover:
  • Burleker - fortsette der vi slapp (for omtrent et århundre siden)
  • Utvikle bedre lek
  • Null dødtid i øktene
  • Korte og intense økter
  • Dersom dårlig attityd eller engasjement får hun ikke fortsette treningen (Pavlov)
  • Og så MÅ jeg ha bedre planer for øktene mine!
Om grunnen til frøkna sitt manglende engasjement er en annen, vil uansett disse tiltakene kunne hjelpe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar